Als vereniging kunnen we niet alleen voortbestaan op inzet en enthousiasme; financiële middelen zijn essentieel om alle activiteiten mogelijk te maken. Een van de belangrijkste bronnen hiervoor is de contributie. Gezien de hoeveelheid werk die de inning van deze gelden met zich meebrengt, heeft het bestuur besloten om deze taak over te dragen aan een professionele partij: NIKKI.
Samenwerking met NIKKI
Met ingang van het winterseizoen 2025/2026 werken wij samen met NIKKI, een organisatie die gespecialiseerd is in het innen van contributie voor sportverenigingen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat de contributie-inning op een efficiënte, professionele en klantvriendelijke manier verloopt. Hierdoor kunnen wij ons als bestuur volledig focussen op de organisatie en het welzijn van de vereniging, zonder dat we worden belast met de administratieve rompslomp rondom de contributie-inning.
Wat betekent dit voor jou?
Aan het begin van het seizoen ontvang je van NIKKI een e-mail met de vraag om de contributie van het aankomende seizoen te voldoen. In de e-mail staat een betaallink waarmee je de contributie in één keer kunt voldoen. Daarnaast biedt NIKKI de mogelijkheid om in termijnen te betalen. Houd er rekening mee dat bij betaling in termijnen administratiekosten in rekening worden gebracht. Betaal je liever in één keer, dan vervallen deze kosten.
Bij termijnbetaling ontvang je maandelijks een nieuwe e-mail met een betaallink voor de betaling van de volgende termijn. Betaal je liever alles in één keer, dan kan je dat via de eerste e-mail direct regelen.
Administratiekosten termijnbetalingen
Indien je kiest voor betaling in termijnen bedragen de administratiekosten 10% van de contributie, met een maximum van € 19,- per lid, per seizoen. Deze administratiekosten worden opgeteld bij de contributie en verdeeld over de termijnen wanneer je in termijnen betaalt.
Vergoedingen via derden
Wanneer je gebruik maakt van een (gemeentelijke) vergoeding om de contributie te voldoen, dien je deze zelf aan te vragen. Neem tijdig contact op met je mediator of desbetreffende persoon om dit in werking te stellen. In het geval je gebruik maakt van een vergoeding dien je ook NIKKI hiervan op de hoogte te stellen. Wanneer de vergoeding is ontvangen zal NIKKI eventueel contact met je opnemen, wanneer er nog een resterend bedrag open blijft staan. Je kunt hier meer informatie over terugvinden op de website van NIKKI bij de FAQ.
Let op!
- Wanneer je in het nieuwe seizoen geen bericht van NIKKI hebt ontvangen, controleer dan eerst de spam box. Ook daar geen bericht? Dan verzoeken wij je contact op te nemen met contributie@nikki.nl. Vermeld in deze e-mail altijd je persoonsgegevens (naam lid, postadres, e-mailadres en telefoonnummer) en laat weten dat je bij Alcmaria Flames speelt.
- Indien wenselijk kan je, op verzoek, rechtstreeks betalen op het bankrekeningnummer van NIKKI, informeer hiernaar per e-mail op contributie@nikki.nl.
- De gehele communicatie betreffende de inning van onze contributiegelden ligt in handen van NIKKI, alle vragen en verzoeken omtrent de contributiebetaling kan je per e-mail of telefonisch aan NIKKI voorleggen.
- De vereniging kan geen contante betalingen aannemen en zal je doorverwijzen naar NIKKI.
- Wanneer de vereniging de contributiegelden niet op tijd heeft ontvangen, kan bij het uitblijven van betalingen een incassobureau worden ingeschakeld. Uiteraard gaan wij als bestuur ervan uit dat dit niet nodig zal zijn.
Samen voor een sterke club
Het waarborgen van de contributie is van groot belang voor het voortbestaan van onze vereniging. Wij danken je alvast voor je medewerking en vertrouwen erop dat we met NIKKI een goede stap zetten om onze club financieel gezond te houden.
Vragen?
Heb je vragen over de samenwerking met NIKKI, richt je dan tot de penningmeester.
Voor vragen over je contributiefactuur verwijzen wij je graag door naar de veelgestelde vragen op de NIKKI website. Staat je vraag er niet tussen? Je kan NIKKI telefonisch (0345-745980) of via e-mail (contributie@nikki.nl) bereiken.